Luigi's Mansion: Dark Moon to pośredni sequel gry Nintendo na GameCube - Luigi's Mansion. Jest to tytuł akcji, w którym brat Mario, Luigi, walczy z duchami. Wszystko w typowej dla Nintendo grafice i z dużym naciskiem na humor. Całość można by określić jako Ghostbusters by Big-N.
Poziomy:
W tej grze nawigujesz Luigim przez kilka nawiedzonych rezydencji zajętych przez duchy. Nie robią one nikomu krzywdy, ale skrywają pewne tajemnice i z pewnością nie ułatwiają Luigiemu zadania.
Aby je schwytać, Luigi ma do dyspozycji zarówno specjalny odkurzacz Poltergeist 5000, jak i specjalne Nintendo DS, na którym ma mapę i dzięki któremu może utrzymywać kontakt z profesorem E. Gaddem, który teleportuje Luigiego do każdej z zajętych willi.
Najpierw należy ujawnić duchy. Niektóre kryją się w przedmiotach, pod dywanem, a inne musisz najpierw oślepić latarką. Do jeszcze innych można dotrzeć dopiero po rozwiązaniu małej zagadki.
Sterowanie:
Ta czysto singleplayerowa gra wykorzystuje prawie wszystkie elementy sterowania Nintendo 3DS. Luigi jest kontrolowany za pomocą analogowego Circle Pad, a kamera kontroluje się w przestrzeni trójwymiarowej. Akcje są wywoływane przez przyciski akcji, ale wbudowane czujniki ruchu są również używane w miejscach. Wykorzystasz je przede wszystkim do rozglądania się, jeśli zaglądasz przez szczeliny lub zamki w drzwiach, albo do celowania rurą ssącą odkurzacza. Ekran dotykowy konsoli zawsze na bieżąco informuje Cię o zadaniach, statusach i mapie okolicy lub domu.
Powłoka audiowizualna:
Tytuł jest renderowany w całości w 3D, bardzo podobnie jak w przypadku gry na konsolę. Efekt stereoskopowego 3D jest równie dobry i nie rozpada się nawet podczas korzystania z czujników ruchu konsoli. Jednak jeszcze bardziej niezwykła od przezabawnej grafiki jest ścieżka dźwiękowa tego tytułu, która wraz z efektami świetlnymi tworzy świetny klimat podczas eksploracji domu, scen akcji i humorystycznych rozmów z profesorem E. Gaddem